Shimoli – var är du?

Jag fick ett inlägg på min sida för ett tag sen signerat Shimoli, som handlade om ordet mulatt. Hon tyckte att ordet ska kunna användas på ett positivt sätt. Ni kan läsa hennes inlägg här. bild-1Nu vet jag ju förstås inte om det är just DEN Shimoli som skrev inlägget, men en tjej med det namnet gav i alla fall ut en soulplatta för ett antal år sen som – tycker jag – fick ganska orättvist negativ kritik av bland annat Nöjesguiden.

Titellåten på albumet hette ”Damned”. Skitbra låt för den som någon gång varit riktigt besviken och arg på ett ex’s beteende. Lyssna på Shimolis MySpace-sida, där finns hela låten. I en annan artikel läste jag att Shimoli hade pluggat juridik innan hon gav ut plattan. Undrar just om hon har tagit upp studierna igen eftersom det verkar ha varit rätt tyst om henne efter debuten? Någon som vet vad som hände?

Jag lyssnar vidare på Shimoli… ”damned… how could I ever want you for my man…”. Alltså ärligt Shimoli, var är du, jag vill höra mer av dig!!!

Läs vad andra bloggare har skrivit om Shimoli, Mulatt.

3 reaktioner på ”Shimoli – var är du?

  1. Ah 😀
    Men, vad gör du av din sångbegåvning?
    Slösar du den på ett mindre otacksamt land, eller är du kvar i Sverige? Och i så fall när får vi höra mer av dig?
    Ha det bra!
    hälsar
    Aminata

Lämna en kommentar